Sunday, January 8, 2012

Miss Red...

Setelah 2 minggu berturut, tiap2 sabtu n public holiday bermastautin kat office, hari ni aku berjaya menjejakkan kaki ke Low Yatt Plaza dgn adik sepupu aku, Mahirah....dengan satu misi, mencari notebook yg comel lagi murah...al-maklumlah bajet cipot...hehe...This is my second laptop la...1st time beli masa masuk Uitm Shah Alam...terpaksa beli sbb masa tu dok hostel and assignment melambak...tapi laptop masa nih, klau baling kat anjing...konfem tak sempat mengucap laa!! berat gile laptop tu! Now pun dah jahanam...buat keje pon pinjam ler kakak punya selama nih...

Dan 2,3 menjak ni terdetik pulak nak punya notebook sendiri..:-)..So start dgn surfing internet mencari brand terbaik dan hati terpaut nak beli Acer Aspire One Happy 2...macam comel jer...ada mcam2 colour...biru,yogurt pink,orange and yellow banana...spec dia pon cam ok ( ini dr sudut pandangan bukan pakar)...so, tetap lah hati nih nak bli yang itu...

Sampai je kat sana, mak datok! tak pernah dlm sejarah parking kat basement paling bawah, paling dlm tanah la...B5!!half an hour spend utk carik pkg jer...ramai btol la umat kt gadget's mall nih...last2 main blasah jer la pkg tepi2 pintu emergency tu kan...dah tak larat nak round...

First pit stop, ade la sorang budak melayu tu...punyalah bercerita pasal pc dia tu....siap tulis dlm kertas..sesungguhnya satu pon aku tak paham!dah tu aku bkn nye pakar computer pon kan!akhirnya, aku cut cite dia dgn terus tny berapa regenya...hahahaha...skali over budget ler dik oiiii...! and very sorry la dah membazir ayaq liuq hang je...brand tu i tak minat la...dlm otak nih nak OH2 gak...Teruskan jalan lagi, then tiba kat satu kiosk nih...bdk cina pulak...1 Malaysia maaa!!!wahh...ade lah OH2...!!Berbunga hati ini...!harga pon not bad...affordable la for me...tapi bdk cina ni ckp tak brape bagus ler plak...and ada beberapa point, aku setuju gak la..aku ckp ade beberapa point tapi yg aku hengat body dia plastix dowhh!ketuk2..nmpk murah giler...then dia introduce another brand lak...hmmmm...not bad..! color pon menarik...harga pon mengancam!sbb dah malas nak ronda...ok boy! saya mau angkat ini barang!!!...apa brand tu...?


kotak dulu...


jeng..jeng...


tadaaaa!!

okay la...puas hati..cuma nak bawak gi jumpa kawan mintak tolong install ape2 yg patut lagi...:)..alhamdulillah, dapat jugak ada notebook baru...next, my target...satu benda color purple pulak...! chaiyokk!!

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment