Friday, December 30, 2011

"Surprise" Ko!!!

sur·prise/sə(r)ˈprīz/Noun: An unexpected or astonishing event, fact, or thing.

Verb: (of something unexpected) Cause (someone) to feel mild astonishment or shock.

as·sign·ment/əˈsīnmənt/Noun:
1.A task assigned as part of a job or course of study: "a homework assignment".

2.The allocation of a job or task to someone: "the assignment of tasks".


itu defination ikut dictionary ...tapi kalau ikut dictionary Pip...hahaha...unsangkarable jahanam..wakakkaa...!! tu laa bagi aku lagi job yg maha susah nihh...hehehe...

konon nak surprise laaa.. tp "suspek" aku nihh tetiba petang hot la pulak dia kannn!! ramai la umat silih berganti jumpa...dah ler aku dah mati kutu nak panggil dia nih ke lokasi nak pakai alasan ape...finally, alasan lapuk gak digunakan! (useless btol la aku nihh..hehe)dah ler tu, lilin tu ade 7 ketul je( bukan la bermaksud umur "suspek"  7 tahun pon..)..makin kontot lilin tu dimamah api..tak cukup dgn tu, macaroon atas cake pon hangus!! kalau aku tau la assignment membako nih susah, awal-awal lagi aku mintak 100 ketul terus lilin tu kannn! LESSON LEARNT..lepas nih nak bawak punjut terus...leh bako bunga api!!! grrrrr......

punya lah kelam kelibut, sampai lupa aku dah bli kad birthday...yg dah sign ade ler 3 org (aku dah sign laa) yg lain, hampeh aku terlupaaaaaaaaaaaaa!!last-last member aku tetiba bagi signal ala-ala kening ziana zain kannn, masa tengah membaham kek tuhh!! baru teringat dowhhhh!! dah laa yg lain blom sign...agak-agak apa aku nak buat ekkkk!! hehehe...dengan pendek akal nya, short-cut terus, aku amik kad tu suh dorang sign...depan "suspek"...perghhhh!! tak pernah di buat orang tu!! "suspek" siap tunggu dgn penuh debaran wa cakap sama lu!!!

nasib baik "suspek" nih dulu pemenang anugerah pelakon harapan filem tahun 1957...filem apa, aku pon tak sure..sbb aku kan tak lahir lagi...mungkin filem hitam putih macam semerah padi la kowt...(mampus la aku klau dia baca)...so, pandai gak la "suspek" berlakon kekonon terharu..terkezut...good job "suspek"...!!! ayaq mata kegembiraan pon berjuraian...ya gembira sebab gelakkan aku jer tu...tak pe...tak pe...you reserve my vote untuk next ABP...

anyway, ok laaa tu kan...sure hengat sampai bila-bila..!! agak-agak kalau nak hire "event manager", you can call me....! harga boleh nego...

siapa suspek tu..................????

Nama sebenar suspek : A**** L****
Nama timangan: The Boss

No. IC : tak tau...yg pasti depan nya sure ada no. 30..12...68..hahaha..
Umur : Ikut dari cerita Suspek, dulu dia sekelas ngan aku..tpi idok ler teman hengat! dia kelas Arab kot..teman kelas Sains...
Ikut dari sudut pemikiran P.E aku, umur dia 48 tahun...wakkakaa!!
Kaitan dgn Mangsa (mangsa tu refer to aku la kot):  PM (bukan Perdana Menteri)/ Boss/Cip....more


kek tanpa cahaya lilin apa lah maknanya kann??
                                                       

macam Pesta Cahaya laa....baru la berseri...! tapi seri nya hanya lah seketika pabila lilin di mamah api...dushhh!!
* pic credit to Sheera...:-)


Gambo kenangan dengan Pelakon Harapan Filem 1957...sambil cuba melobi agak2 dpt merasa tak dividen ASB..wkakaka!!
*pic credit to Sheera...:-)



Kami cuba sekali lagi untuk terus melobi dan akhinya...jom ler pegi kedai dobi!!...hehehehe...
*pic credit to Sheera...:-)


dan seterusnyaaaaaaaaa...memandangkan takde model lain yg nak menggambarkan situasi ad-hoc sign kad tu...guna jer laaa gambar nihhhhh...maka sure suka si opet nihhh...

tak payah ler susah2 nak pikio "ulasan" nye tuhhhh...

3 comments: